Διατροφή

Πώς θα καταφέρω να κόψω το τσιμπολόγημα;

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν σκέπτονται να ακολουθήσουν μια δίαιτα για να χάσουν βάρος, προβληματίζονται για το αν θα καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο τους, καθώς ο καθένας τους επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες.

Άλλοι ξεφεύγουν στα γλυκά, άλλοι στην ποσότητα φαγητού. Άλλοι στο γρήγορο και έτοιμο φαγητό (fast food) και άλλοι στο τσιμπολόγημα. Το τελευταίο είναι ένα βασικό αίτιο στην προσθήκη κιλών στην πλειοψηφία του κόσμου.

Αρχικά, να αναφερθώ στη λέξη «δίαιτα», που πρέπει όλοι να βγάλουμε από το μυαλό μας. Δηλαδή ότι για να χάσουμε βάρος θα πρέπει να κάνουμε δίαιτα.

Η σωστή φράση είναι: ξεκινάω ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής, το οποίο δε θα μου στερεί τίποτα. Θα μπορώ να τρώω από όλα και να γίνει η καθημερινότητα μου ,ο τρόπος ζωής μου!

Αυτό το λέμε γιατί, οι δίαιτες σαν όρος, παραπέμπουν σε κάτι αυστηρό, περιοριστικό, στερητικό. Συνήθως όλα αυτά οδηγούν στο τσιμπολόγημα, γιατί ο οργανισμός δεν αισθάνεται πλήρης. Δε νιώθει χορτάτος, του λείπουν πράγματα και έτσι ο νους είναι συνέχεια στο φαγητό.

Τελικά, γίνεται να κοπεί το τσιμπολόγημα που τόσο μας απασχολεί όλους;

Η απάντηση είναι ,φυσικά και γίνεται!

Τρώγοντας μικρά και συχνά γεύματα (όσο κοινότυπο και αν ακούγεται). Σε συνδυασμό με την τήρηση σωστών συνδυασμών τω τροφών στα γεύματα, ώστε να δημιουργείται κορεσμός, να παράγεται σεροτονίνη, να νιώθουμε χορτάτοι και πλήρεις για να μειώνεται σταδιακά και η έντονη επιθυμία για τσιμπολόγημα, για κατανάλωση απλών υδατανθράκων, όπως λευκά ψωμιά, τυποποιημένα προϊόντα, μπισκότα, γλυκά, κ.α.

Αν αφήσουμε να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να φάμε κάτι, δηλαδή πάνω από 4 ώρες, πέφτει το ζάχαρο μας και θέλουμε να φάμε ότι βρούμε μπροστά μας.

Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος του τσιμπολογήματος. Στην ουσία το πρόβλημα είναι ότι, δεν καθόμαστε να φάμε ένα πλήρες γεύμα στην ώρα που πρέπει. Κατά συνέπεια, αρχίζουμε και «τσιμπάμε» από ’δω και από’ κει για να ξεγελάσουμε την πείνα μας.

Επίσης, το να τρώμε με σωστούς συνδυασμούς, είναι ίσως και το πιο σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας διατροφής. Τρώγοντας από όλες τις κατηγορίες τροφών δημιουργείται κορεσμός, παράγεται σεροτονίνη που είναι «η ορμόνη της ευτυχίας» και τα χαμηλά της επίπεδα συνδέονται με υπερφαγία.

Συνήθως, όταν τα επίπεδα σεροτονίνης είναι χαμηλά, είναι αυξημένα τα επίπεδα της κορτιζόλης που είναι «η ορμόνη του στρες»

Όπως καταλαβαίνετε όλα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ακόμα και το τσιμπολόγημα κρύβει μέσα του διάφορα αίτια.

Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό και γενικώς να καταναλώνετε υγρά που δεν αφυδατώνουν τον οργανισμό. Πολλές φορές το μυαλό μπερδεύει τη δίψα με την πείνα!



Post Views:
1

Σχετικά με τον δημιουργό


Χαρά Κορομπίλη / Διαιτολόγος-Διατροφ…

Η Χαρά Κορομπίλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε στο Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.) και έπειτα μετεκπαιδεύτηκε πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή (Human Nutrition) με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (Clinical Nutrition) στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (University of Glasgow).

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση ως βοηθός εργαστηριακών και ερευνητικών διατροφικών προγραμμάτων μέσα στο τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας (Α.Τ.Ε.Ι.Θ.). Όσο ήταν προπτυχιακή και μεταπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε κλινικά περιστατικά σε αντίστοιχα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και της Γλασκώβης.
Επίσης, αρθρογραφεί σε διάφορες ιστοσελίδες για θέματα υγείας και διατροφής, όπως τα www.diatrofi.gr, www.mydietips.gr, medidiatrofi.gr, www.newsit.gr , tlife.gr κ.α.

Εξειδικεύεται στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).

Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Παιδικού Μουσείου Αθηνών με θέμα «Διατροφική Αγωγή και Υγεία» που παρουσιάστηκαν σε χώρους της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και παρατήρησης, να εφοδιαστούν με γνώσεις μέσα από μια ευχάριστη και πλούσια εμπειρία.
Συμμετείχε και συμμετέχει σε ενημερώσεις σχολείων της Θεσσαλονίκης για διατροφικά θέματα και ενημερώνεται η ίδια συνεχώς μέσα από σεμινάρια και ημερίδες διατροφής που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σκέψου Δια-Τροφή» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ι.Δ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών) στον πολυχώρο του Μύλου στη Θεσσαλονίκη. Σεμινάρια σχεδιασμένα από το Ινστιτούτο Διατροφικών Μελετών και Ερευνών ενημερώνουν τα παιδιά για την διατροφή, προβάλουν σχετικά video και τους δίνουν την ευκαιρία να λύσουν μέσα από διάλογο με ειδικούς, ερωτήματα για τις διατροφικές τους συνήθειες.

Είναι Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος, Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών & Ερευνών (Ι.Δ.Μ.Ε.), Επιστημονική Συνεργ. του Medidiatrofi και Μέλος της επιστημ.ομάδας Διατροφή.

Στόχος της είναι η σωστή ενημέρωση του κόσμου γύρω από τα θέματα της διατροφής και η αποφυγή παγίδων, μύθων και παραπληροφόρησης που δυστυχώς συναντώνται πολύ συχνά στις μέρες μας.

Από το 2010 ασκεί το επάγγελμα του διαιτολόγου ιδιωτικά στην περιοχή της Μπότσαρη με Παπαναστασίου μέσα στο εμπορικό κέντρο Civitas.

• Απόφοιτος Πτυχιούχος του Τμήματος Διατροφής-Διαιτολογίας. Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης.
• Μεταπτυχιακό πάνω στην Ανθρώπινη Διατροφή με εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, (Msc in Human Nutrition with specialization in Clinical Nutrition-University of Glasgow).
• Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και στην Παχυσαρκία [Master Practitioner – Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών (ΚΕΑΔΔ, www.keadd.gr) ] που λειτουργεί υπό την πλήρη εποπτεία και συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Διατροφικών Διαταραχών της Μεγάλης Βρετανίας (NCFED, www.eating-disorders.org.uk) και τελεί υπό την αιγίδα του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society – BPS).
• Συνεχής δραστηριότητα ως εμψυχώτρια (clown) και συμμετοχή στην οικογενειακή επιχείρηση διοργάνωσης εκδηλώσεων «Μαγικός Κόσμος», αναλαμβάνοντας διάφορα events, happenings, κλπ. καθώς και παρακολούθηση διαφόρων σεμιναρίων μουσικοκινητικών παιχνιδιών, εργαστηριών δημιουργικής απασχόλησης, θέατρο δρόμου, κλπ που αφορούν στο παιδί. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να ενημερώσουμε σωστά και διασκεδαστικά τα παιδιά για το θέμα της διατροφής.








Πηγή

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button