Κατηγορίες
Διατροφή

5 δημοφιλείς τροφές που κανείς δεν περιμένει πως έχουν κρυμμένη ζάχαρη

Πίνεις τον καφέ σου σκέτο. Έχεις κόψει τα αναψυκτικά, ενώ τρως γλυκά μία στο τόσο. Έχεις βγάλει  – ή τουλάχιστον έχεις περιορίσει σημαντικά – τη ζάχαρη από τη ζωή σου. Την έχεις βγάλει, όμως;

Διαβάστε επίσης: H ζάχαρη γερνά το δέρμα μας; Ποιες οι επιπτώσεις; Τι μπορούμε να κάνουμε;

Κυτταρίτιδα: Πώς μπορούμε να την προλάβουμε και να την αντιμετωπίσουμε;

Η αλήθεια είναι πως το να βγάλει κάποιος τη ζάχαρη από τη ζωή του, δεν είναι εύκολο. Όχι τόσο γιατί δε μπορεί να αντισταθεί στα γλυκίσματα – που είναι και τα προφανή – αλλά γιατί αυτή υπάρχει σχεδόν παντού!

Ναι, ζάχαρη δεν θα βρεις μόνο στα γλυκά και τα αναψυκτικά. Μπορείς να βρεις και σε αλμυρές γεύσεις, αλλά ακόμα και σε καθημερινές τροφές που όχι δεν σου πάει ο νους, αλλά με τίποτα δεν θα περίμενες πως κάποιες από αυτές περιέχουν ζάχαρη.

Δείτε παρακάτω 7 δημοφιλείς τροφές που περιέχουν κρυμμένη ζάχαρη:

Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά

Όταν κάνουμε δίαιτα ή προσέχουμε τη διατροφή μας, οι τροφές με χαμηλά λιπαρά είναι ιδανικές και συμπεριλαμβάνονται στο διαιτολόγιό μας. Ωστόσο, τα lights τρόφιμα και δη το γιαούρτι περιέχει ζάχαρη που μπορεί να φτάσει και τα 12 γραμ. ανά μερίδα – αναλόγως την εταιρεία και το είδος γιαουρτιού. Ο λόγος που εμπεριέχουν ζάχαρη; Με αυτό τον τρόπο αντισταθμίζεται η απώλεια γεύσης από τα λίγα λιπαρά. Επίσης, ζάχαρη έχουν και τα γιαούρτια με γεύσεις.

Dressing σαλάτας

Κάνεις διατροφή κι έτσι όταν βγαίνεις έξω για φαγητό παραγγέλνεις μια πράσινη σαλάτα. Μέχρι εδώ καλά. Αν, όμως, η σαλάτα έχει dressing, τότε να ξέρεις πως υπάρχει σε αυτό κρυμμένη ζάχαρη. Εκτός και αν παραγγείλεις – ή φτιάξεις μόνη στο σπίτι – dressing βινεγκρέτ που περιλαμβάνει μόνο ελαιόλαδο, ξύδι και αλάτι, πιπέρι.

Κέτσαπ

Ω ναι. Η αγαπημένη κέτσαπ έχει ζάχαρη. Μάλιστα, μια κουταλιά της σούπας κέτσαπ ισοδυναμεί με έναν κύβο ζάχαρης. Το ίδιο ισχύει και με τη μουστάρδα και ας έχει πικρή γεύση.

Φυστικοβούρο

Τα φυσικά είδη φυστικοβούτυρου περιέχουν λίγη ή καθόλου ζάχαρη. Ωστόσο, στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλές παραλλαγές που περιλαμβάνουν πρόσθετα σάκχαρα. Μάλιστα, σε κάποιες μάρκες μπορεί να φτάσει μέχρι και 8 γραμ. ζάχαρης ανά 2 κουταλιές της σούπας. Οι διαιτολόγοι προτείνουν να διαβάσετε τις ετικέτες συστατικών του φυστικοβούτυρου πριν το αγοράσετε.

Τα αποξηραμένα φρούτα

Θεωρούνται υγιεινά σνακ καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες. Ωστόσο, έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και ζάχαρη, συμπεριλαμβανομένης της γλυκόζης και της φρουκτόζης. Για παράδειγμα, 28 γραμ. σταφίδας περιέχουν 84 θερμίδες, σχεδόν αποκλειστικά από ζάχαρη!




Πηγή